top of page

TABATA

Tabata treeni on intensiivinen sykettä nostava 4 minuutin harjoitus, jossa on 8 kierrosta. Jokaisella kierroksella työaika on 20 sekuntia ja lepoaika 10 sekuntia. 

Liikkeet vaihtelevat joka kerta. 

Tunti koostuu alkulämmittelystä, tabata treeneistä (4-6x) ja loppuvenyttelystä. 

Pulu Garage pienryhmätreenit
Lihaskuntotreeni

KAHVAKUULA

Tunnilla hyödynnetään kahvakuulaa monipuolisesti ja tehdään perusliikkeitä (heilautus, rinnalleveto, tempaus, työntö, vauhtipunnerrus). Liikkeitä voidaan tarpeen mukaan skaalata tai korvata.

Tunnin teema vaihtelee. Välillä voidaan nostaa pidempää sarjaa, jonka jälkeen tehdään treeni. Joskus tunti voi olla kiertoharjoittelua tms. Pääpaino tunneilla on kuitenkin nostotekniikoissa, joita tehdään joka tunnilla yhdistellen erilaisiin kahvakuulalla tehtäviin liikkeisiin.

Kahvakuulatunnille osallistuminen edellyttää kahvakuulatekniikoiden perusteiden osaamista (heilautus, rinnalleveto, vauhtipunnerrus tai/ja työntö, tempaus).

Jos haluat oppia perustekniikat, suositellaan kahvakuula tekniikka tunteja alkuun pääsemiseksi. 

Pulu Garage kahvakuula
Tabata
Kahvakuulatekniikka

KAHVAKUULATEKNIIKKA

Kahvakuula on yksi monipuolisimmista välineistä, jolla voi treenata helposti missä vain. Oikea tekniikka on kuitenkin tärkeä osata kuten missä tahansa lajissa, jotta vältytään vammoilta.

Tunnin tavoitteena on opetella oikea kahvakuulatekniikka, jotta liikkeiden suoritustekniikat ovat turvallisia. Heille, joille kahvakuula on tutumpi välineenä, tunti soveltuu tekniikan hiomiseen. 

Tunnilla harjoitellaan kahvakuulan perustekniikoita eli heilautuksen eri variaatioita, vauhtipunnerrusta, räkkipito, yläpito, rinnalleveto, työntö ja tempaus, sekä näitä tukevia oheisliikkeitä.

Tunnilla tehdään tekniikan lisäksi treeni vaihtuvalla teemalla. 

Tunti soveltuu kaikille, ketkä ovat kiinnostuneet treenaamaan kahvakuulalla.

Pulu Garage kahvakuula
Kahvakuula
bottom of page